måndag 20 oktober 2008

Fynd

Idag plaskade Moa som aldrig förr på babysimmet. Spelar ingen roll om hon e trött eller lite grinig, så fort vi kommer till badhuset skiner hon upp. Kan nästan jämföras med ens egna träning. Är jag trött eller allmänt kinkig så piggar träningen och lagkamraterna alltid upp en! Iaf så har jag fått ett jobberbjudande av simtränaren på babysimmet (vi är gamla bekanta). Hon vill att jag ska vara simtränare åt en grupp där barnen är 8-10 år. Tydligen innehåller gruppen en del talanger. Jag tyckte det var oerhört kul att bli tillfrågad och det hade varit superkul att få vara en del av det. Men tyvärr måste jag tacka nej, det handlar nämligen om 3 gånger i veckan. Så mycke tid har jag helt enkelt inte. Familjen och min fotboll går före och sen när jag väl börjar jobba finns det inte sucken av en chans att hinna med det. Lite trist, men what to do.

Jag har en liten "hobby" när jag är uttråkad. Då brukar jag sitta på Tradera och kika på allt möjligt, framförallt till Moa. Hittar jag nåt jag verkligen vill ha ser jag oftast till att få det. Har bla köpt babysittern och Moas små adidasskor där. Har även själv sålt ett och annat. Ett alldeles utmärkt sätt att bli av med lite småskit :) Igår vann jag iaf dessa plagg auktion. Baddräkten är perfekt till Lalandia, om hon hinner växa i den.

Just nu är jag själv helt slut efter att ha jobbat 9 timmar. Extra cash, ja tack. Det är tufft med dålig föräldrapenning, och ännu värre kommer de bli när Chrille är pappaledig. Blir ett hårt halvår, men ett klart plus då är att vi hunnit betala av våra småkrediter. Även om ekonomin är, ja kass är väl ett lite för starkt ord, men iaf sämre än vanligt så är jag ändå nöjd med att vi sparar 500:- i månaden till Moa.

1 kommentar:

Jag sa...

Perfekt att du fick tag på en baddräkt ju! Minns att det var lite svårt i butikerna "nowadays". Hoppas hon hinner växa i den!!! Annars står mitt erbjudande kvar (dvs klippa sönder någon av mina bikinisar ;))