lördag 25 oktober 2008

Händelserika dagar... och månader

Bäst att flaxa med armarna så man håller sig uppe...
Snacka om att det händer saker med Moa pang bom. Ena dagen kunde hon inte sitta själv alls, men nästa kunde hon helt plötsligt det ett litet tag. Lite vingligt, men hon håller balansen rätt bra ändå. Sjukt kul :) Och det är en envis liten dam vi har. Speciellt när det gäller maten. När jag tar fram den "riktiga" maten kniper hon oftast igen läpparna så man får lirka lite. Men så fort "godsakerna" kommer fram gapar hon större än någonsin. Och när hon är trött kämpar hon med att hålla ögonen öppna - man kan ju missa nåt. Fast hon förknippar sängen med läggdags, riktigt skönt. Tydligen var jag väldigt envis när jag var liten och skulle pilla på precis allt. Jag har en känsla av att jag kommer få uppleva samma sak :)

Idag blev det en shoppingrunda med bästa vännen. On top of that skiner solen, helt enkelt en riktigt underbar dag!
Köpte en supersöt tröja till Moa...
... och även en ny leksak
Kläderna till höger är strl 50 (som var för stora till en början) och till vänster strl 74 (nuvarande strl). Händer lite på 6 månader :) En vanlig kommentar när Moa var född var Jag kommer inte ihåg att mina barn varit så små. Just nu befinner jag mig i samma sits :) Lustigt hur snabbt man "glömmer", men antar att det är för att det händer så mycke varje dag.

1 kommentar:

Jag sa...

Det är ju helt otroligt att hon har vuxit så mycket, ser ju ut som två helt olika barn haft dom två outfitsen :)
Den lila västen har provats i tre sammanhang redan :) skoldag, shoppingtur och utgång, å det måste ju innebära HÖGSTA betyg. Är du nöjd med din väst?
Kram