tisdag 14 oktober 2008

Nattsömn

Förra veckan hade vi två mindre lyckade nätter då Moa va väldigt gnällig. Hon är ju en hejare på att vända sig, och fick för sig att göra det i sängen också. Men eftersom det inte är lika plant där fick hon lite problem att kontrollera sovställningarna och var inte alltför glad. Men, med facit i hand, var det värt det. Efter två nätters övning kan hon numera kontrollera det, så nu har hon sovit hela natten två nätter i rad! Tydligen är det väldigt skönt att sova på mage. Kan väl erkänna att jag tittade till henne lite väl ofta första natten, så att hon verkligen kunde andas ordentligt. Det är bara dom 4 första månaderna bebisar inte ska sova på mage eftersom att risken för plötslig spädbarnsdöd är högre då. Men det går alltså hur bra som helst.
Moa har börjat skratta nu också. Obeskrivligt underbara ljud :) Och äter gör hon med stor aptit. Jag har dom senaste dagarna gett henne bärpuré som "efterrätt", eftersom jag nu verkligen vet att hon äter de andra. Det enda hon inte ätit är kalops, annars slinker allt annat ner. Har försökt introducera välling för henne, men hon e lite sisådär med nappflskan. Hon har tagit den utan problem förr, men det var ju ett tag sen. Eller så har hon inte varit jättehungrig när jag försökt.
Så just nu väntar jag på att dom första tänderna ska dyka upp och att hon ska lära sig sitta. Hon kan lite grann iaf, är ganska stabil i ryggen. Men hon vajar för mycket åt sidorna :)

Inga kommentarer: