onsdag 29 oktober 2008

Nya generationens 10åringar?

Jag kan tycka att smink, högklackat och bh inte hör ihop med 10åringar. Ändå ser man då och då småtjejer handla smink och bh (hur stora bröst har man då liksom), ha högklackade stövlar och "vuxenkläder" på sig. Jag blir nästan lite rädd. Varför ska man växa upp så snabbt i dag? På min tid (känns ju ibland som stenåldern) visste jag knappt vad något av det var. Man gick ju runt i söta kläder och gympaskor. Nä, jag tycker att barn ska vara barn så länge dom kan! Jag har mycke barnasinne kvar, och det blir inte mindre när man numera själv har barn :)

För övrigt hade jag en underbar natt med Moa. Hon sov till kvart i sex i morse - New record! Jag kan numera faktiskt placera mig i kategorin Vi som har barn som sover hela nätterna :)
Ikväll blir det fotboll i form av TFF-IFK med Moa och pappsen. En trevlig kväll med andra ord.

Inga kommentarer: