måndag 3 november 2008

Helgen

I fredags styrde vi forden uppåt landet, med destination Karlskrona. Vi förberedde oss mentalt och fysiskt på en hektisk helg, som alltid. Många man vill träffa, mycke man vill se. Tyvärr fick vi inte ens träffa alla, finns bla en mage och ett hus jag är nyfiken på :)
I fredags då började jag med att göra ett besök på posten. Grymt kul att träffa (nästan) alla, fick tom träffa lilla 1-årig Oscar. Vad är oddsen att man prickar in ett besök på jobbet samtidigt när man är föräldraledig? (Pappan där har dessutom ganska långt till jobbet, precis som jag). Vi fortsatte sedan till stan för att ragga födelsedagspresent och annat smått och gott. Köpte nya simkläder till Moa och "vinterskor" (tossor) på Polarn O. Pyret. Jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt att den butiken inte finns i Trelleborg :) Vidare sen till Chrilles gamla arbetsplats för att slutligen avnjuta god mat och Idol. Första lyckade dagen.

I lördags morse möttes vi av frost och nollgradigt. Brrr. Hörde dessutom ett rykte att det var betydligt varmare i Skåne. Hmpf. Även idag drog vi in till stan, denna gång för att hitta nåt kul till lilla Wilma. Och när vi väl anlände till Peter&Carro så hade vi såklart köpt saker dom redan hade :) Var iaf grymt kul att träffa dom, framförallt Wilma. En månad gammal och hur gullig som helst. Det var nu man verkligen insåg hur stor Moa har blivit! Det blev en fika där och (såklart) babysnack. Grymt trevligt! Andra lyckade dagen.
Klädd för kylan
Wilma

Söndagen gav oss underbart vinterväder. Strålande sol och hur skönt som helst. Så vi tog alla en lång promenad på förmiddagen, innan jag och Chrille tryckte (verkligen) in all packning i bilen. Innan hemfärden stannade vi till hos Johan och Anna för en fika där med. Mycket trevligt, som alltid! Så det blev självklart den tredje lyckade dagen. Sammanfattningsvis blev det alltså en mycket lyckad helg :D

Sally på promenad
Stolt pappa


Tänkte göra en liten Moa-uppdatering också. I helgen har hon för första gången intagit krypställning. Bara en liten stund, men ändå. Hon är väldigt intresserad av att stå, ibland när man försöker sätta henne i knäet stretar hon emot. Jag kan nog inte riktigt säga att hon kan sitta 100 än. Självklart kan hon sitta själv mer och mer för var dag som går, men det är lite vingligt ännu. Igår fick hon för första gången fisk till middag. Anledningen till att jag inte testat det innan är väl för att jag själv inte är jätteförtjust i fisk. Så då blir det automatiskt att jag sållar bort det. Men Moa gillade det, bra! Just nu ligger hon och sover efter en mindre lyckad natt. Jag tror att det beror på en sammansmältning av 1. gaser i magen (fisk= nytt för magen) 2. Hon sov ganska mycket under dagen igår = inte bra och 3. De två nätterna i Karlskrona låg hon mellan oss, nu var det dags för "ensamheten" i spjälsängen igen. Visst var det jobbigt i natt, men samtidigt kan jag inte komma ihåg senaste natten som var jobbig. Så det är bara att vara tacksam över att dom jobbiga nätterna kommer VÄLDIGT sällan. Och dessutom oftast har en anledning. Plus att hon i princip aldrig gnäller nåt på dagarna, bara stora leende all the time.

Nu ska jag och dottern ladda för babysim :)

2 kommentarer:

Emma sa...

Låter som ni haft en bra helg här trots att vi inte varit hemma :-(
Hoppas vi kan träffas snart!! Kram

Jag sa...

Låter som att ni haft en supermysig helg!! Här hemma har det också varit ganska kyligt - o hektiskt som vanligt :)
Kramar