tisdag 4 november 2008

Tisdag

Jobb både igår och idag. Fina extra pengar. Så jag skriver en liten påminnelse här om att jag ska fixa med försäkringskassan.
Babysimmet igår var inställt. Vilket vi fick reda på efter vi kommit dit. Att dra på vinterkläder och släpa på en (i mitt fall) ca 8 kg bebis gör man inte i onödan. Sist det var inställt ringde dom iaf hem. Nåja, med facit i hand kanske det var för det bästa, eftersom Moa var så otroligt trött. Vilket innebar att hon var lite gnällig under eftermiddagen, och ännu värre var det när vi skulle natta henne. Chrille hade diskuterat med en på jobbet och han hade haft samma problem efter att deras dotter sovit mellan dom i några nätter. Så det var väl där skon klämde. Men vi bunkrade upp kuddar runt henne så det blev rätt trångt. Så småningom somnade hon och sov nästan hela natten. Så, jag hoppas att det fortsätter på den vägen nu. Och vi har definitivt lärt oss en läxa. Idag är hon iaf lika glad som vanligt.

Nu ska jag ladda för kvällens inneträning. Jag har aldrig gillat innefotboll precis, förrän nu. Det är riktigt kul med Höllviken! Och på torsdag drar uteträningen igång, inklusive löpning. Var ett tag sen, mest pga av jag varit dålig. Nog första gången någonsin jag lyssnat på kroppen. Penicillinkuren är btw slut, och än så länge ser det ljust ut. Fortfarande lite seg i kroppen, men jag är ju lite förkyld ännu. Bara lite, träna kan jag allt :)
När jag gick upp halv åtta sov Moa så gott så. När jag kom ut ur duschen möttes jag av en pigg Moa, som lagt sig på mage på tvären och spanade på pappa och vovven. Som vi skrattade :)
Och denna bild tycker jag är så rolig så jag var bara tvungen att dela med mig. Nog för att hon alltid stoppar saker i munnen, men att hon släpper med båda händerna är ganska sällsynt.

3 kommentarer:

Emma sa...

Det är så roligt att läsa om uppdateringarna kring Moa :-) Om jag förstod det hela rätt så ska hon inte sova mellan er utan ni ska få henne att sova själv i sin säng? Det är nog det bästa men måste ju vara så mysigt att ha bebisen hos sig också...

Anonym sa...

LVad underbar din lilla Moa är. Egen säng är nog inte så fel??? Tröttheten känner man igen men det var väldigt länge sedan mina barn var små. Kul att ni trivs i höllviken men sorgligt att det blev flytt från oss i Trion. Vi saknar dej och hoppas att vi ses. Kramar från Lolo

Familjen Karpe sa...

Tack själv för senast! Alltid lika trevligt när ni kommer upp från Skåneland =)