fredag 21 november 2008

Snöööö




När jag var ute med Sally vid lunch idag tittade jag hoppfullt efter några snöflingor, och visst kom det några, om än väldigt få. Sen trodde väl jag egentligen inte att det skulle komma mer, men tji fick jag. Plötsligt snöade de maaassvis, supermysigt! Har alltid älskat vintern, även om den varit mindre populär sen jag blev brevbärare. Men nu när jag är ledig så får det gärna snöa hur mycket som helst (nästan). Sally är helt galen i snö hon med :) Sprang runt som en toka.

Dagen har gått till att plocka undan lite hemma, promenerat en lång runda, utnyttjat min guldbonus på HM, hälsat på Carro samt fikat hos mamma å pappa. Med andra ord en trevlig dag :)
Har förresten slutat amma nu. Jag hade tänkt amma längre, brukar höra att ett år är lagom. Men det är helt och hållet Moas val - hon vill helt enkelt inte ha. Men jag klagar dock inte, det är skönt att slippa tänka vad man äter och dricker. Dock hade jag grymt ont i brösten första dagen, man kan ju få mjölkstockning och så. Men det är bara att pumpa ut lite grann själv. Nästa stopp nu är väl hängpattar :)

Snart kommer mannen, då ska vi käka bakad potatis med kalkon och creme fraiche. Yummy.

2 kommentarer:

Emma sa...

Oj ett år låter jättelänge tycker jag? Har tänkt att 4-6 månader är vanligast men bäst är ju om barnet själv får vara med och bestämma. Kan tänka mig att det är jätteskönt att slippa tänka på vad man äter o dricker. Pimpla på nu då bara ;-)

Anonym sa...

Mmmm den 25 e de du och jag som slår klackarna i taket ;) Läängtar!!!