torsdag 16 oktober 2008

Framtiden

Undrar hur framtiden kommer se ut. Var bor vi om 10 år? Hur många barn har vi? Och en fråga som dyker upp då och då: vad jobbar jag med? Det är mycket funderingar kring plugg, jag försöker komma på vad det är jag vill jobba med. Förmodligen anstränger jag mig för mycket, och jag vet inte varför. Det lär dröja ett tag till innan jag pluggar nämligen. För det första ska jag komma på vad jag vill bli, och för det andra har jag på senaste funderat på om inte nästa barn ska komma först också. Jag vill inte ha för många år mellan dom. Brevbärare lär jag inte vara hela livet. Även om det är grymt kul och perfekta arbetstider så ser jag ingen framtid i det. Och let´s face it, det är inte välbetalt heller. Men det är å andra sidan absolut inte det viktigaste, men eftersom man sliter så mycke anser jag att det är underbetalt. Dock blir jag riktigt irriterad när vissa verkar se ner på en bara för att man är brevbärare. Man måste inte gilla mitt yrke, men man kan respektera att jag valt det och gillar det. Ett jobb där man tillbringar största delen av dagen på en kontorsstol är inget för mig, men det är ju bra att det finns folk som gillar det. Och jag tycker inte mindre om folk som valt det, vi är alla olika helt enkelt.

Igår klirrade de till lite på kontot, då fick jag pengarna från mitt lilla extrajobb. 1500:- är alltid välkommet. Och att jag får dom den 15:e är ju ännu bättre :)

Idag blir vårt hjärtegull 6 månader. Jag har sagt de innan och säger det igen: var i h-vete tar tiden vägen?

2 kommentarer:

Jag sa...

Till Moa: Grattis på ½-årsdagen!!!
Tilld dig: Klart du ska vara stolt och glad över ditt val. Vet hur det e med folk som inte respekterar ens yrke, kommer aldrig glömma personen som sa "Ge mig min mat din j*vla BurgerKing-tjej". Ursäkta lixom!!!
Å vad gäller ev pluggande så är jag säker på att det kommer du komma underfund med såsmåningom

Emma sa...

Oj, ett helt halvår redan... ta det bara lugnt vad gällande pluggandet, det är viktigt att veta exakt vad man ger sig in på och då måste det ju kännas rätt. Men vet man att man verkligen vill plugga tror jag att det blir svårare att det blir av ju längre tiden går men har man ett jobb man trivs med är det ju ingen brådska. Skit i vad andra tycker, du vet själv bäst om ditt bästa!