tisdag 21 oktober 2008

Föräldragrupp del 2

När jag var gravid gick jag på vattengympa, speciellt anpassad för just gravida. Kikade häromdagen in på Mamacares hemsida och vad hittade jag om inte mig själv på bild? http://www.123minsida.se/mamacare/18623525?i=21477871 Chrilles kommentar var att jag såg ut som en val :)

Idag var det dags för föräldragrupp del 2, och vi hade en barnhälsopsykolog på besök. Hon pratade om sin graviditet, förlossning och hur hon upplevde dom första månaderna. Sen gick vi laget runt och alla mammor berättade sin historia. Riktigt intressant! En av mammorna hade en riktigt skräckhistoria. När hon skulle föda gick hon runt med värkar var 5-10:e minut i 5 dagar!!! Fy helvete rent ut sagt. Jag är faktiskt överlycklig över hur jag hade det. Och, nu när vi är inne på hur olika människor kan vara, måste jag berätta en annan sak jag hörde igår på babysimmet. En mamma berättade om sin kompis barn som var 6 månader och kunde redan sitta och krypa och börjat dra sig upp. Ibland när man hör sånt kan man bli lite typ "kom igen då", men det var liiiite väl tyckte jag. Det får ta den tid det tar och det kan inte vara särskilt kul när allt händer på en gång. Men det är kul att jämföra sin egen bebis med andra, bebisar är också såå olika. Moa känns iaf stadigare och stadigare i ryggen för var dag och balansen börjar bli bättre. Passade förresten på att väga henne, 7560 gram lyder den nya vikten. 200 gram tyngre än sist :)

1 kommentar:

Emma sa...

Haha ja lite som en val :-) Ungefär som jag börjar känna mig ;-) jag går också på vattengympa, dock inte för gravida men det är så grymt härligt!