onsdag 18 maj 2011

v. 37

Tänk att det bara är 3 veckor kvar nu! Så himla kul :) Fast bebben kan ju vara här om allt från 1 vecka till 5 veckor. Spännande :)
Läste någonstans att det är vanligt att man inte känner bebisen lika mycket nu under de sista veckorna. Inte denna bebben inte! Massvis med rörelse på dagarna, men hon är lugn på nätterna. Så det är heeeelt okej om hon fortsätter så när hon kommer ut :) Känns verkligen som om hon kommer vara större än va Moa var . Ska verkligen bli så himla kul att se :)

Förresten, jag kan nog införa veckans hundhistoria snart. Seriöst! Gick med Sally längs vår gata och hör plötsligt en man som ropar "hit". Vänder mig om och då kommer det en liten hund springandes mot oss. Som inte lyssnar ett dugg på sin husse. Plockar snabbt upp Sally i famnen, för hon blir ju rädd och då hugger hunden efter henne. Så jag sätter fram min fot och knuffar bort hundjävlen (ursäkta ordspråket). Gubben ropar än en gång "hit" och säger sedan till mig "du behöver inte sparka på den". "Den högg faktiskt efter min hund", svarar jag och han säger "nä inte alls". "Det gjorde den visst de" sa jag och han svarar "ja men hon har ändå inga tänder". What? Som om det spelar nån roll liksom. För det första kan man ju fråga sig hur jag ska veta det och för det andra kan väl den skada Sally ändå. "Du", säger jag och ger honom en riktigt överlägsen blick, "se till att ha pli på din hund istället". Därefter går jag i väg med Sally i famnen. Men hundjävlen fortsätter följa efter oss. På väg ut ur vårt område hör jag gubben ropa säkert 20 gånger "hit". Hunder vägrar verkligen att lyda och precis innan jag svänger ut ur området tittar jag bakåt och ser att hunden gått in i en trädgård. Helt sjukt och hur orkar man ha en sån hund?! Man ska aldrig sluta förvåna sig :)

1 kommentar:

Josefine sa...

Veckans hundhistoria, ja varför inte. Det finns ju gott om knäppa hundägare!

Ytterligare två års studier har jag framför mig nu. Grundterminerna är klara om två veckor, när vi lämnat in detta sista arbete, och sen har jag tre valbara terminer framför mig innan det är dags för examensarbetet. Jag ska läsa skrivande till hösten och våren, så jag får väl göra något åt min känsliga, värkande vänsterarm snart. Det lär bli många timmar framför datorn...