fredag 13 maj 2011

V. 36 med massa magbilder

V. 36 + 2 är jag i nu :) Det är rätt vanligt att drömma om förlossningen nu, och det gjorde jag faktiskt i natt. Eller när det var dags att åka in. Har gjort det några andra nätter också, och drömmarna är ganska lika: jag försöker liksom tvinga fram nån värk, eller typ känner efter ordentligt, för att kunna få åka in och föda. Så drömmarna bottnar väl i samma önskan och längtan om att bebisen ska komma helt enkelt :)
Det är iaf drygare denna gång nu på slutet. Med Moa hade man absolut ingen aning om nåt, men nu går jag och känner efter lite extra och hoppas att bebben vill komma ut ganska snart. Den kan ju iofs vänta tills början av juni när Chrille går på semester, men jag vill helst inte gå tiden ut :) Men, som jag sagt tidigare, går säkert över bara för de :)
Här kommer lite bilder på tjockismagen :) Så himla kul att det faktiskt finns dom som tycker på att jag lägger ut bilder på magen. Haha! Jag vet att många uppskattar det och tycker själv det är jättekul att dela med sig eftersom jag själv gillar att läsa om andra som är gravida eller överhuvudtaget har barn :)


Moa lagar magen :)




Och lyssnar på lillasyster :)


Det finns inget bättre än att vara mamma och ha familj!


Efterlängtad :)



26 fjuttiga dagar kvar!



Häromdagen var det ju sista simningen för säsongen och Moa ska flyttas upp en grupp till hösten. Den är egentligen från 4 år, men gruppen hon går i nu är inte nån vidare utmaning för henne så det ska bli riktigt kul!

Sen var det annan grej som gjorde mig riktigt glad. När jag hämtade Moa på dagis igår så frågade jag om det var okej att vi kommer och hälsar på under vår semester nån dag eftersom Moa älskar att vara där. Det var verkligen helt okej, eftersom Moa är ett sånt barn som blir saknad av dom andra barnen bara hon är borta en dag! Hon är tydligen väldigt mån om dom andra och att alla får vara med i gemenskapet. Riktigt skoj att höra! Framförallt nu inför kommande lillasyster :)


Vet inte riktigt om det syns på fotona, men jag plockade fram saxen igår och klippte Moas hår! Var lite sådär inför att göra det, men det blev jättebra :) Klippte luggen som vanligt ganska kort, eftersom hon mest går och drar bort den annars och sen klippte jag av en hel del av det andra. Nu är det jämnlångt istället för hockeyfrillan hon hade innan, haha :) Hon har så himla tunt hår, så nu blev det faktiskt bättre.



3 kommentarer:

Maria sa...

Haha tänk vad snabb du kommer vara nu då:P Kanske ska vara gravid många gånger:P Nä nu är det ju snart dags för lillen att titta ut=)

Josefine sa...

Vilken fin mage! =)

Ja, det har varit något konstigt nu de senaste dagarna. Både inlägg och kommentarer som skrevs i torsdags har försvunnit, och blogger har varit nedstängt.

Emma sa...

Du kan inte mena att någon kommenterat att du lagt ut bilder på magen?? Det är ju, som du skrev, jättekul för oss som inte kan träffa dig/er att följa med :-) Och för er själva att gå tillbaka och titta.
Håller med dig, älskar att läsa andras bloggar som väntar barn eller har barn!

Visste inte att ni var i Karlskrona förra helgen, hade ju varit kul o ses..

vad stor magen är nu. Håller med om att ha familj och vara mamma är det bästa :-)