måndag 2 maj 2011

Förväntansfull

På föräldraträffen idag pratade barnmorskan om de olika faserna under själva förlossningen och jag insåg att jag är riktigt förväntansfull inför den. För oavsett hur ont det gjorde så var att föda barn det häftigaste jag upplevt! Sen tycker jag det ska bli spännande och se hur det kommer arta sig denna gång. Går den igång av sig själv? Kommer det gå snabbare än förra gången som "det ska göra med andra barnet"? Komma lillasyster se ut som storasyster? Många roliga frågor som ska besvaras och det inom 5 veckor! Förhoppningsvis :) Behöver jag säga att längtan växer sig starkare för var dag som går? :)


Moa är bara för rolig. Ibland säger vi att man måste vara stor för att få göra vissa saker, tex tugga tuggummi. Då brukar hon svara "men jag är ju en stor tjej, jag har växat" :) Och nu precis la hon till "mamma, du får vattna mig så jag växer". Söta unge :)

Inga kommentarer: