torsdag 26 maj 2011

I backspegeln

Om man tittar tillbaka på gravditeten med Moa så gick vattnet idag insåg jag precis :) Sen dröjde det tre dagar som jag berättat tidigare innan jag blev igångsatt och fick henne 10 dagar för tidigt. Jag är helt övertygad om att 1) det kommer inte ske på det viset denna gång och 2) denna lilltjej kommer inte komma tidigare än vad Moa gjorde. Ibland kan jag få för mig att nåt är på gång när jag får sammandragningar, men jag har insett att anledningen till det är att jag knappt hade nån sådan känning med Moa. För mig är det alltså inte "normalt" att känna sammandragningar samtidigt som det garanterat är mer vanligt än ovanligt för dom flesta. Plus att denna bebbe trycker nedåt väldigt mycket, det gjorde inte Moa heller. Det är iaf fortfarande så sjukt spännande vad som kommer ske. Och när framförallt :) Ett tag kände jag kom igen, kom nu men numera är det en hon-kommer-när-hon-kommer känsla :)

1 kommentar:

Josefine sa...

Häftigt att tänka tillbaka sådär! Det är nog bäst att ha en sådan känsla du har. För det är ju faktiskt så. Hon kommer när hon kommer...=)