måndag 25 juli 2011

Måndag

J-I-S-S-E-S vilket TRÅKIGT väder! Jag vill ha fint när jag är mammaledig. Blir väl världens sommar nästa år lagom tills man börjar jobba. Tur man jobbar utomhus :)
Lika tråkigt är det att sitta inne, så vi har iaf varit några timmar på Kulhuset idag. Moa är ju hemma tre veckor nu när förskolan har sammanslagning med en annan. Tydligen brukar inte 15 timmars barn vara där då (på den andra förskolan)..... Så Moa lekte av sig lite grann iaf :) Ska bli kul när Tuva och hon kan leka där tillsammans. Fast Moa är ju så himla social så hon tar ju kontakt med många andra barn där, men det kommer självklart bli en annan grej syskon emellan. Skönt att ögat inte håller mig instängd heller. Det är ju såhär jag vill ha min mammaledighet, bara kunna dra iväg för barnens skull. Dock ser jag inte precis på ögat. Det är svårt att förklara, men innan var iaf ögat helt fyllt med gas. Det mesta har börjat vandra neråt, så jag har en tendens till syn på den övre halvan av ögat. Men synen har ju dock också försämrats.

På tal om Kulhuset. Idag var där galet mycket barn, vilket jag kan tycka är kul. Om inte så många vore ouppfostrade... Många större tar verkligen noll hänsyn och bara vräker sig fram. Föräldrarna bryr sig inte ett dugg heller. Moa gör liksom inte rätt i alla lägen, men då får hon iaf veta det. Men hon är väldigt duktig och det är inte ofta jag behöver säga till henne.

Inga kommentarer: