måndag 4 juli 2011

4/7

Idag var det dagisdags för stora tjejen, gissa om hon blev glad :) Hon skulle visa alla sina nya skor och hade visst gjort de också :) Jag ska ha henne på dagis måndag, onsdag och torsdag och 5 timmar per gång. Planen var att ha henne där 9-14, men jag tror nästan 10-15 blir bättre. Då kan hon äta mellanmål där (annars blir det mest välling hemma eftersom hon sällan vill ha något annat) samt att hon förmodligen hinner vara ute lite på eftermiddagen också.
Idag fick vi fixat hennes åkbräda (saknade en del till den) så vi gick och hämtade henne så hon kunde stå på den hem. Det tyckte hon var väldigt roligt, perfekt!

Och lilla tjejen är fortfarande lika mysig såklart :) Ännu mysigare nu när hon har fäst blicken (har gjort det ett litet tag nu) och så "pratar" hon lite också. Underbart :) Och som jag nämnde häromdagen så behöver Moa verkligen vara på dagis, hon är mycket gladare och inte lika trotsig här hemma då. Två ljuvliga barn helt enkelt!

Mitt öga är också bättre. Det syns kanske inte precis, men det känns bättre. Ser gör jag fortfarande inte precis. Vet inte riktigt vad jag berättat innan, men när jag nämner näthinneavlossning får jag ofta frågan gör inte det ont? Nä det gör det inte, det känns inte ett dugg kan jag tala om. Och det ögonläkaren gjort nu under operationen är att hon satt en silikonring runt ögat samt tömt det på vätska. Så det blir glasögon säkert en månad till innan jag kan gå till optikern för att korrigera både dom och linserna. Köra bil får jag inte göra heller, lite drygt nu när Chrille ska börja jobba och jag tex vill åka och handla. Så sånt får göras när han är ledig :)

Imorgon ska vi åka och köpa en ny sulky. Vi har verkligen varit nöjda med den andra och utnyttjat den till max, men den har liksom gjort sitt. Varit runt halva jordklotet har den också :) Vi betalade inte så mycket för den, men det har varit mycket för pengarna. Så det blir babyland imorgon. Eller Barnens hus som det nu heter. Och på eftermiddagen kan vi förhoppningsvis vara ute.

Inga kommentarer: