tisdag 12 april 2011

Ultraljud # 2

Idag var det dags för ultraljud nummer 2. Såklart superskoj :) Vi fick ännu en gång bekräftat att det är en flicka, så nu är namnen klara. Tror vi :) Hon låg med huvudet ner och till en början var det svårt att se hela kroppen eftersom hon gömde sig lite bakom mina revben. Men eftersom hon var svårt för att ligga still så gick det så småningom :) Allt såg fint ut! På detta ultraljud såg man verkligen ansiktet ordentligt, och hon låg och gapade, räckte ut tungan och suttade lite :) Hon såg ut att vara lik Moa också :) Hon beräknas väga ca 3300g och vara 49 cm när hon kommer ut. Om jag går full tid då vill säga. Så hon är lite större än Moa. Åh va vi längtar!

Idag har jag tagit en sväng på stan, handlat hem lite måste-ha-saker, bokat tid till klippning och sen fick jag med mig ett sött linne från HM (det på bilden nedan). Kostade bara 149:- och jag hade dessutom kavr på mitt presentkort så jag betalade inte många tior. Gick en sväng på barnavdelningen och hittade ett liknande linne till Moa som kostade 179:-!!! Helt galet att hennes kostade mer än mitt! Jag köpte naturligtvis inte det.
Sen hämtade jag hem trollungen från dagis. När jag kom dit satt hon och gjorde ett pärlarmband till mig. Hon hade blivit klar med ett halsband också, men precis innan jag kom hade hon tappat det så alla pärlor trillade av och blivit helt besviken. Så jag satte mig en stund så vi kunde göra klart det tillsammans. Det blev såklart jättefint :)
Innan vi cyklade hem hämtade vi ett paket från Babyland som innehöll en pelikan som man har som förvaring till badleksaker. Perfekt, så slipper man dom liggandes i hela badrummet :)
Nu ikväll har jag städat lite grann inför Moas kalas och då kunde jag inte låta bli att sätta upp lilltjejens väggdekor :)

Nu ska jag kolla klart på DH och sen imorgon blir det tidig uppgång eftersom vi ska shoppa loss lite grann i Ullared :)


Smart förvaring!
Lillans väggdekor
Söta linnet från HM
Fina armbandet Moa gjorde till mig :)

2 kommentarer:

Josefine sa...

Oooh, så liten. Kan inte föreställa mig något som är mindre än Gibsons 4130 gram och 53 centimeter...=)

En sån där badleksakshållare måste jag också skaffa. Just nu ligger våra leksaker i en plastbytta som jag egentligen skulle behövt i köket. Fast där går den ändå inte att använda igen. Finns de som grodor? Har för mig att jag sett en sådan någonstans...

Josefine sa...

Det är bara att leta sig in på Polarn o. Pyrets hemsida och klicka hem en sån jacka då...=)