lördag 30 april 2011

Allmänt babbel

Det här blir ett inlägg om allt möjligt känns de som :) Till en början har jag fått graviditetsklåda. Huh. Det kliar på armarna, magen och bröstet. Inte hela tiden tack och lov, utan det är ganska lindrigt. Men ändå tillräckligt för att irritera :) En sak som iaf gjorde mig glad var att jag hittade lite mer kläder i garderoben jag kan ha på mig :) Ännu gladare blev jag när jag upptäckte att jag faktiskt får upp alla byxor över rumpan. Men eftersom min mage sitter så långt ner är det i princip omöjligt att knäppa dom. Förutom ett par som jag lyckades med! Vågen visar fortfarande + 8 kg och jag tror inte det blir mycket mer. Och det är ju uppenbarligen bara magen som växt :) Precis som i slutet av graviditeten med Moa har jag ingen jätteaptit. Magsäcken får väl liksom knappt plats :) En annan liknelse är mitt humör. Kan gå från solsken till blixt och dunder på en sekund och utan nån större anledning. Jobbigt när man inte riktigt kan kontrollera det, men jag gör mitt bästa :)
Fin hylla till glassen :)
Här ska lillprinsessan sova sen. Eller ja, det blir ju inne hos oss från början :) Tror Moa var 6 månader när hon började sova i sitt egna rum. Moa har alltid varit snäll om nätterna, så det hoppas man att nästa också blir :) Min bror (Fridlunds Måleri) målade fondväggen häromdagen, riktigt mysig färg. Moa har en likadan skylt på sin rosa fondvägg :) Och hon är verkligen stora prinsessan nu. Höll henne som en bebis igår och ja, hon är verkligen 3 år och stor! Och så duktig. Vi behöver inte ens hjälpa henne på toaletten längre. Sedan flera veckor tillbaka hoppar hon själv upp, torkar sig själv och spolar. Kissar hon i pottan tömmer hon den själv. Självklart behöver hon hjälp att torka sig när hon bajsar :)

Den här fina mattan ligger i lillprinsessans rum :)

Idag har det varit sådär härligt väder igen. Lite kall vind, men varmare än dom senaste dagarna. Igår gick jag och hämtade Moa på dagis och när vi gick hem sen fick jag verkligen ett lyckorus i kroppen när jag såg allt grönt och alla knoppar som är på väg att slå ut. Härlig årstid vi har framför oss och vilket härligt liv man lever :) Tänk att det är maj imorgon! Det händer lite roligheter denna månaden också. Bla ska vi till Karlskrona nästa helg och det var alldeles för länge sen vi var där. Så det ser jag fram emot. Men vad ska man göra med en helgarbetande man? :)
Busungen leker i sin sandlåda. Sen har hon ju dessutom en lekstuga, 2 rutschkanor och under den vita presseningen står hennes pool. Den är fylld och fixad inför sommaren. Nu får det bli mer fint väder bara så den kan bli varm :) Förra året fyllde vi hennes lilla pool med hinkar med ljummet vatten varje gång, men denna är lite för stor för det.
Nu är det slutbabblat för denna gång, ska återgå till Barcamatchen :)

Inga kommentarer: