fredag 8 april 2011

Märkligt

Imorse när jag ställde mig på vågen för att kolla läget med vikten så hade jag gått ner! Lite komiskt faktiskt :) Men så länge magen växer och lillan känns stor och stark känns det lugnt för mig :)

Fredagskvällen har varit lugn och behaglig, med besök av lillebror med sambo. Precis lagom, med tanke på hur trött jag är. Tro fasiken de, Moa har legat och hostat en hel del i natt. Igår när jag hämtade henne på dagis vid 16.15 var dom ute. Det var rätt kallt, framförallt eftersom det blåste så in i. Jag möttes av en glad Moa UTAN HALSDUK! Jackan var inte heller uppdragen så hon var helt öppen om halsen. Jag blev riktigt irriterad, med tanke på att hon får hosta ganska lätt. Jag hann inte ta det med personalen som var där igår, men jag ska definitivt ta upp det nästa vecka. För mig är det sunt förnuft att ta på ett barn en halsduk i detta väder. Så redan igår började hon hosta, men den är inte jättejobbig. Än. Håller tummarna för att den inte utvecklas till nåt värre.

Annars går vi en trevlig helg tillmötes och jag hoppas det blir så fint väder som det utlovats :)

1 kommentar:

Josefine sa...

Gibson är väldigt varm av sig, och han behöver därför oftast bara ha t-shirt eller EN tröja under fleecejackan och sen skaljacka ovanpå. Men personalen klär nästan alltid på honom en extra långärmad, eller så lånar de tjocktröjor från andra barn. Och fleecebyxorna åker på under skalbyxorna trots att han blir jättevarm i det. Däremot, det ENDA jag VILL att ha ska ha på sig; oavsett om det blåser eller ej, är halskragen/fuskpolon i ull. Men den är nästan ALDRIG på...

Kan man bli annat än tokig!? =)