söndag 1 mars 2009

The day before

Jobbdags imorron, ska faktiskt bli ganska kul. Såklart är det lite tråkigare nu när Moa börjat gå så smått (gick från soffan till soffbordet idag också) och börjat prata lite (sa mamma idag med). Men det ska bli skönt att komma ut i det sociala, och jag slutar ju hyfsat tidigt om dagarna ändå. Babysim är iaf en sak jag verkligen kommer sakna.

Om jag ska sammanfatta min mammaledighet så kan jag inte säga annat än att den varit underbar. Jag har visserligen inget att jämföra med, men Moa är så snäll och superlätt att handskas med. Vi har helt enkelt haft det mysigt tillsammans. Och det har verkligen varit kul att se henne utvecklas. Hon känns äldre än vad hon är ibland. Hon förstår rätt många ord och hon lär sig dom snabbt dessutom. Likaså om man gör nån liten rörelse så gör hon likadant. Och hon är ursöt när det spelas musik, för ibland ser det ut som om hon står och diggar :)

Just nu är jag verkligen helt slut. Sprang som en galning på matchen. Gör jag visserligen alltid, men det märks att jag tappat lite sen jag va så sjuk. Men bra gick det, vinst med 4-2. Hade själv nåt läge som jag kunnat förvaltat bättre, men det kommer nästa gång :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå!

Hoppas det gick bra att börja jobba:) Blivit något ringrostig eller flöt det på som om det var igår du jobbade sist:) Tänkte bara säga att vi bokade rum på ett pensionat i går till helgen den 1/8. Så räkna med oss! Ska bli såå kul!!! Kramar