söndag 22 mars 2009

Bara så där

Okej, nog för att jag hört att barn kan gå "bara så där", men inte trodde jag att det rörde sig om en dag. Igår kunde Moa på förmiddagen ta två steg typ, men efter lunch så gick hon helt plötsligt hur mycket som helst. Hon går, det är helt fantastiskt!! Det har väl mer med att göra att hon plötsligt vågade, hur som helst är det helt sjukt kul.
Hon är så himla stor nu, både på storlek och på sätt. Hon förstår mycket och har även sagt två ord till: pappa och hej. Tycker hon kan mycket för att vara 11 månader, fast jag är iofs inte jätteinsatt i vad som är "normalt" att kunna nu. Jag tycker inte man ska jämföra med nåt eller nån, utan bara låta barnet ha sin egen lilla gång. Okej, jag kan ju erkänna att jag iaf jämför Moa med mig själv :)



Annars hade det varit mycket vårkänslor i veckan. Massa sol! Så jag blev lite inspirerad till att byta ut gardiner och kuddar i vardagsrummet, riktigt bra tycker jag att det blev. Inhandlade även en grön duk till bordet :) Tidigare hade vi lila gardiner, lila kuddar och andra lila detaljer.

För övrigt har det varit en riktigt bra helg. I fredags kväll spelade vi DM-match och vann med 7-1. Vi spelade riktigt bra och jag gjorde ju t.o.m mål :) Ja typ, det var väl egentligen mer ett självmål från deras sida. Jag sköt snett utanför straffområdet, och bollen gick mot mål men en av deras försvarare satte ut benet och på den vägen gick den in i mål. Vår ass. tränare påstod att den skulle gått in ändå. Jag har väl ingen anledning att inte tro på honom :) Igår var ju såklart höjdpunkten att Moa lärde sig gå. Men det var annars en väldigt trevlig dag med middag hos päronen och besök av bästaste Carro på kvällen.

Idag bär det av till Danmark. Vi vann ju TA-cupen i nov/dec och första pris var en resa och biljetter till FCK-OB. Ska bli riktigt kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad duktig hon är!!! Vad kul att hon redan går. Är nog ganska tidigt faktiskt. Eller, jag vet egentligen inte heller, men känns så :) Längtar tills Wilma kommer till alla "de där sakerna" också. Fast samtidigt inte, för då är hon ju så stor... Tiden går för fort. Ha de gott!

Josefine sa...

Jo, jag befann mig utanför ICA vid valen igår någongång vid halv tre, tre så då var det nog mig du såg. Vi tog en lördagslunch på Madaring Garden, eller vad den nu heter, för den har väl bytt namn?

Jag vill aldrig att Gibson ska lära sig gå! Krypa går väl an, men inte gå. Han växer alldeles för snabbt och är redan jättestark i benen... HJÄLP!