måndag 23 mars 2009

attackerad

När jag hoppade av cykeln på jobb idag vid ett ställe noterade jag en tjej med 2 hundar. Större vikt än så la jag inte vid det. Jag gick och bläddrade i posten och närmade mig dom. Plötsligt börjar den största hunden, en schäfer, skälla på mig. Den dumma bruden, som var mer intresserad av sin mobil, höll inte i kopplet och 2 sekunder senare hugger hunden efter min hand. Den missade precis och jag hinner vända mig innan den attackerade igen. Jag hann inte helt undan, utan hunden högg mig i benet. Som tur va fick den inte ett ordentligt tag, det blev "bara" svullet, lite rivsår och blåmärke. Jag blev chockad och visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Tjejen mumlade "hur gick det?" och vände sedan på klacken och gick. När chocken väl lagt sig insåg jag att jag skulle tagit namn och nummer för en polisanmälan. Det kommer bli en polisanmälan ändå, men jag har ju liksom ingen aning om vem hon va eller var hon bor. Kunde gått illa faktiskt. Usch.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Fy så hemskt! Vissa människor borde inte få ha hund. För man kan ju faktiskt inte klandra hunden. Det är ju deras ägare som uppfostrar och den här tjejen hade tydligen inte gjort ett bra jobb. Om du träffar på henne igen kom ihåg att ta numret då!

Hoppas allt är okej med dig!

Ida sa...

Hej hej! Ja han är så mysig. Man vill ju bara stanna tiden, även om det ska bli skönt att få sova lite mer på nätterna. Igår va vi uppe på IKEA och storshoppade. Älskar IKEA. De har helt underbara barngrejer. Du går på babysim va? Hur är det? Tänkte prova det så småningom.