onsdag 11 februari 2009

Vår stora guldklimp

Vädret skiftar verkligen. Ena dagen skiner solen, andra snöar det gaaanska mycket. Men det är mysigt med snö, framförallt nu när det är några plusgrader och snön "knakar" när man går på den. Mindre mysigt var det igår på träningen då det var snö på planen. Men vi hade lika kul för de :) Dock var det tråkigt att snön kom emellan min och Annikas date idag :) Tur vi kan ta igen det inom en snar framtid.

Moas fjärde tand har tittat upp nu. Fyra tänder inom loppet av en månad, inte konstigt hennes mage hade en blackout och att hon varit lite orolig på nätterna. Men tänderna verkar gjort sitt för tillfälligt, blöjbytena är mindre än hälften så många och nätterna är frödjefulla :) Hennes förkylning är lite bättre idag, var dock aldrig riktigt kraftig. Min är dock seg. Kanske skulle vila. Hmm. Har iaf varit duktig och använt nässpray, trots att me not like it. Känns som om det går rakt upp i hjärnan och på vägen fräter det sönder näsan. Ja jag har en tendens till att överdriva :)

Dagarna med Moa går ruggigt snabbt. Vi leker mycket och övar hennes balans. Mycket övar hon själv, för hon står mest upp och ibland släpper hon taget vid soffbordet en kort stund. Jag brukar ta henne i händerna och dra upp henne för att öva hennes gång. men det verkar hon inte ha tålamod med. Hon dimper ganska snabbt ner på rumpan igen, för det går trots allt mycket snabbare att ta sig fram på det sättet. Hon är väl som jag: kan själv. Jag var inte gammal när jag sa dom orden första gången och dom sitter fortfarande i. Hon tar sig fortfarande fram på sitt coola sätt förresten :)

Idag var vi på Moas 10-månaders kontroll. Hon vägdes och mättes - 9200 gram tung (!) och 71 cm lång. Inte konstigt man får biffiga biceps :) Doktorn ställde frågor, om sådant som förmodligen är "normalt" att kunna nu. Om hon förstår enstaka ord, om hon reser sig, om hon kan pincettgreppet, om hon kan slå ihop två klossar och ja lite sånt. Svarade iaf ja på alla frågor :) Sen kollade hon Moas höfter, lyssnade på hjärta och lungor och allt såg jättefint ut. Som om vi väntat oss nåt annat :)

Nu ska jag fortsätta småglo lite på Österrike - Sverige. Hyfsat mål Rasmus Elm gjorde :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj!

Tycker inte alls du överdriver med nässprayet. För det går verkligen rakt upp i hjärnan! Jag hatar att använda nässpray och vägra göra det..! Kul och höra att allt är så bra med Moa. Allt är bra med vår lilltjej här också! Ha det gott!
Kramar familjen Persson