lördag 7 februari 2009

Lördag

Jag trodde inte det var möjligt att tiden kunde gå så snabbt. Den går misann snabbare och snabbare för var dag. Hmm, kan det ha att göra med att jag ska börja jobba om 3 veckor? Ändå gör jag inget särskilt om dagarna. Chrille jobbar oftast så jag är hemma med Moa, vi tar en sväng i stan då och då, tar en fika med nån kompis och går på långpromenader med Sally. Har varit ganska trött eftersom jag åkt på en förkylning. Har inte varit dålig nog tydligen :) Äh än så länge är den ganska mild. Och värre ska den helst inte bli för imorron ska vi spela Nils Holgersson cupen. 7-manna på konstgräs inomhus. Lovely!

Prio ett här hemma är att skaffa hemligt nummer. Är så trött på alla försäljare som ringer. Dom flesta ringer efter halv nio på kvällen. Är det lagligt liksom? Dom väcker Moa varenda gång, så det blir liv i luckan. Självklart kan dom inte veta om man har barn, just därför borde det vara förbjudet att ringa efter kl 19 eller nåt. Ingen human tid ändå. Moa är inte jättepetig med ljud när hon sover, men just telefonen vaknar hon himla lätt av. Ja jag är märkbart irriterad. Och det får försäljarna veta :)

Nä nu ska jag minsann fortsätta titta på Chelsea-Hull och ladda för morgondagen!

1 kommentar:

Jag sa...

Halloj!!!
Har ni registrerat er hos NIX - så att man slipper telefonförsäljare. Det fungerade vad jag minns, har ju inte hemtelefon längre.
Jag har haft en superfull vecka men nu har jag två veckor som är riktigt lugna, är till och med helt ledig v 8, eller ja ledig och ledig, lär väl ha en del att göra ändå.
Hur har du det på onsdag? Jag tror att det är sån där barnvagnsbio då, kanske värt att kolla upp?? Kram