fredag 13 februari 2009

Hjärtedag

Jag har verkligen njutit av det vackra vädret dom senaste dagarna och jag är inte den enda... :)
Vi har tagit långa promenader och glassat oss i solen. Perfekt väder för vår första träningsmatch som fanns på schemat idag. Jag var bara med en halvlek, men åh så skoj de var! Glömde tom bort att vi spelade på grus :) Matchen slutade för övrigt 1-1.
Anledningen till att jag drog i halvlek var för att jag skulle på bröllop. Min farbror gifte sig idag. Han är lite speciell så jag är verkligen glad för hans skull! Var en borglig vigsel och lite mat och så efteråt. Trevligt! Moa var självklart med, och jag tycker det är väldigt skönt att hon inte är främmande för folk. Hon är mer nyfiken och skrattar åt alla. Inbillar mig att det är lättare så :)


Idag har jag fått alla hjärtans dag present av mannen. Sitter här och funderar på vad jag egentligen tycker om den dagen. En del av mig tycker det är himla mysigt och en annan att det är så överskattat. Känns liksom lite påtvingat att ge presenter och gå ut och äta. Ska det behövas en speciell dag för att vissa ska ta sig tid till sånt? Nu fick jag present, men jag hade inte blivit ledsen om jag inte fått. Äh, är lite kluven :)


Vi har haft några städdagar här nu, men jag tycker fanimej ändå aldrig här blir riktigt rent. Moa hjälper till på sitt egna sätt :)
Finns väl egentligen inget nytt att berätta om henne. Hon är så medveten om allt nu, och vi har helt enkelt riktigt kul om dagarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej! Jaså, det började så för dig. Sitter hemma nu och känner inte av en endaste värk. Känns nästan overkligt eftersom jag inte har ont. Räknar med att bli igångsatt men man vet ju aldrig. Blir nog skraj när värkarna sätter igång på riktigt. Men dem fick igång dina värkar med sånt dropp då?

Emma sa...

Jag håller helt med dig gällande den här hjärtdagen! Mycket kluven... jag menar, alla dagar är väl hjärtedagar? Och skämma bort varann kan man göra vilken dag som och inte bara när man "borde". men vist är det mysigt också... hmm.

Snart ses vi, mysigt!!