lördag 21 februari 2009

En längtan till sommaren

Nu börjar jag bli lite trött på det här vädret. Normalt tycker jag det är mysigt med snö, men den kommer alltid för sent. Nu börjar man drömma om sommaren ju. Värme, mmmm..... Jag jobbar visserligen hela sommaren, men jag är åtminstonde ute och slutar tidigt om dagarna :)

9 dagar kvar tills jag börjar jobba. Jag fördriver dagarna med att glo på film och vila upp mig :) Slänger in en liten filmrekommendation här - Changeling. Grymt bra, även om den är rätt sorglig. Va en liten tår som tittade fram då och då. Har insett att jag blivit lite extra blödig sen jag fick Moa, men å andra sidan är det ganska vanligt :)
Moa tittar ju inte på film direkt, så hon roar sig med att öppna lådor och skåp och dra ut allt där. Övar balans gör hon fortfarande, och ibland släpper hon helt och står utan stöd i några sekunder. Hade varit kul om hon kunnat gå snart :) Annars sitter hon mest och tuggar på saker, eftersom hennes hennes fyra tänder kliar. Så hon sover lite sämre vissa nätter, men jag tänker inte gnälla eftersom jag vet att många har det mycket värre. Och det räcker med att ge henne nappen så somnar hon igen. Men sömnen är verkligen ojämn, dom 2 senaste nätterna tex har jag inte hört ett ljud från hennes förrän 07.00. Underbart :)


Ibland sitter jag bara och tittar på henne och konstaterar att jag är så lyckligt lottad. Kärleken är obeskrivlig och, om möjligt, växer den bara.

3 kommentarer:

Jag sa...

Så man blir blödig när man blir mamma, ojojoj, hur ska det gå för mig. Jag som redan är jätteblödig, gråter varje gång det blir medalj till Sverige i nån idrott o får alltid in minst en tår i varje film, för att inte tala om tårarna som sprutar under Grey's. Tur att det dröjer några år :)
Kram

Anonym sa...

Du e lyckligt lottad! Verkligen!

Anonym sa...

de va jag som sa de asså, din bästis ;)