söndag 8 februari 2009

Söndagsmys

Kan inte påstå att jag var särskilt pigg när klockan ringde 06.15, men det är lika bra att vänja sig imed jag börjar jobba 7.00 om dagarna snart :) Och mycket sömn har jag fått, eftersom Moa sov hela natten. Inte ens nappen gnällde hon efter (ganska vanligt annars nu när tänderna kommer). Drog sen iväg till Skurup för Nils Holgersson cup. Blev faktiskt lite överraskad över att få spela på mitten, men det var bara kul.
Första matchen var mot Skurup, ett lag i div 3 (som för övrigt spelade i 2:an förra året. Kan tillägga att vi spelar i 4:an). Vi ägde matchen, men dom var ju självklart inte helt kassa. Blev underläge 1-0, men vem sätter kvittering om inte lilla jag! En tåfis med vänsterdojjan dessutom!! :D Matchen slutade alltså 1-1.
I andra matchen mötte vi Wä If, ett topp lag från 3:an. Vi startade ganska dåligt, backade hem för mycket vilket gjorde att dom spelade runt bra och kunde ta ledningen med både 1-0 och 2-0. Men vi jobbade oss in i matchen, och kunde först reducera och sedan kvittera. Jag stod för en assist här. 2-2 blev slutresultatet.
I sista matchen var det redan klart att vi inte kunde gå vidare, men vi ville inte lämna turneringen utan en vinst. Motståndet stod Kullavägens BK för, som till vardags spelar i 5:an. Det är märkligt hur mycke sämre vi spelar mot sämre motstånd, men vi gjorde trots allt vad vi skulle och vann med 3-0. Sammanfattningsvis gjorde vi en bra turnering!


Hela eftermiddagen har varit lugn, slapp på soffan och tv-tittande. Söndagsmys med andra ord :) Ska lyxa till det med en kopp chai te från Espresso House nu, sjukt gott!

Moa sitter och babblar som tusan nu, har hon gjort i flera dagar. Om jag anstränger mig riktigt kan jag nog tycka mig höra mamma ;D Annars är hon som vanligt, härjar runt och har sig. Hon växer och blir tyngre och man märker framförallt på sättet att hon blir äldre. Om nån har missat det så är hon det bästa som finns :)

1 kommentar:

Jag sa...

Jag tror definitivt att Moa säger mamma hela tiden, om inte så är det iaf det hon menar :)
Skvaller låter mycket bra! :) Jag ska kolla hur min vecka ser ut mer i detalj så kan vi väl höras under em imorgon? Kram