måndag 1 december 2008

1/12

Säger som många andra: jisses redan december. Men det är så mysigt med allt ljus och annat som bringar julstämning. Synd bara att snön försvann. Var nere på julskyltningen igår, har jag inte varit på evigheter. Men har det sett likadant ut dom andra åren så har jag inte missat nåt. Har haft lite ont om tid att sätta upp stakar och stjärnor, men kl 21 igår var allt på plats. Mitt mål var att få upp dom till 1 advent och det lyckades jag ju med :)

Moas förkylning är betydligt bättre. Hon snorar mycket, men det är bara bra att det rinner ut. Det var 1 jobbig natt, sen sov hon bra igen. Puh.
Jag har henne ganska mycket på en filt på golvet nu så att hon ska få en chans att lära sig krypa. Hon kommer upp på knä rätt ofta, men sen vet hon inte riktigt vad hon ska göra med armarna :) Men hon lyckas på sina egna sätt ta sig lite framåt iaf. Jag har ju henne lite i gåstolen ibland, och hon verkar fått hum om hur man ska gå. Från början satte hon i båda fötterna och sköt ifrån, men jag har sett att hon satt i en fot framför den andra dom senaste gångerna.
Jag tror att hon snart själv kan sätta sig upp, från liggläge så att säga. Hon lyfter huvudet högt och kämpar, och när hon ligger i babysittern sätter hon i armbågarna och skjuter sig upp i sittläge. Det är så kul, för vissa grejer händer inte successivt precis, utan hon lär sig nåt från en dag till en annan.

Snart vi ska iväg på babysim, känns som evigheter sen (inställt förra gången). Sen har jag tvättid och köket ska städas lite till. Dagen kommer garanterat gå snabbt.

1 kommentar:

Jag sa...

Låter som att det är ungefär lika mycket att hinna med som småbarnsmamma som det är att vara juridikstudent. Alltid fullt upp :)
Få försöka hinna träffas i dagarna, om vi kan klämma in det! Verkar som att ni hade kul i lördags!! Kramar