måndag 22 december 2008

22/12

Ojojoj va många fina julkort som trillat ner i vår brevlåda idag. Måste erkänna att jag tycker det är kul att vara ute och dela julkort, även om det är en hård tid på Posten nu. Folk blir så glada när dom får julkort och här och var får man en julklapp. Så det saknar jag faktiskt lite. Men bara lite :)

Det har gått bättre med Moas mat dom senaste dagarna. Hon har inte velat ha 8 månaders mat, och det förstår jag med. Visa bitar är så stora att hon sätter dom lätt i halsen. Så jag har gett henne mat med mindre bitar i några dagar, och idag testade jag 8 månaders igen. Dock mosade jag maten lite, för bitarna är way too big. Chrille googlade också och nån tipsade om lite smör i maten, vilket jag har testat några gånger = bra resultat. Så idag åt hon en hel del middag så att säga. Gröt och välling har ju inte varit nåt problem. Det är ganska viktigt att hon får mat med bitar i så hon lär sig tugga. Och idag satt hon minsann och gjorde det. Framsteg!!!
Hon har varit mycket gladare också nu i dagarna. Verkar som att förkylningen är på bättringsvägen, så det kan vara därför. Idag har hon dessutom lärt sig nåt nytt - när hon ligger på mage kan hon numera komma upp i sittande läge. Hon vinklar benet på nåt sätt och vips så sitter hon upp. Ser t.o.m smidigt ut :)

Igår var jag på första fotbollsträningen på 2 veckor, som jag längtat. Var perfekt att komma tillbaka för att få reda på att man ska vara med i vår sista inomhusturnering :) Ska bli grymt kul.

Inga kommentarer: