måndag 15 december 2008

Host host

Till babysimmet idag hade vi fått låna en vattentät kamera, var dock ganska svårt att ta bilder eftersom man endast kunde passa på när Moa dök. Hon har ju bara varit under vatten några få sekunder, så det kändes inte som om man bara skulle låta henne flyta under ytan precis. Det får man ta när hon blir lite äldre :)

Annars kämpar Moa fortfarande med att försöka komma framåt. Går sådär kan jag säga :) Hon verkar som sagt inte riktigt ha tålamod och skulle nog helst av allt vilja springa ett maraton istället. Typ. Hon satt på golvet innan, och i närheten av henne stod en pall. En liten plastig grej som inte är så tung. Så den fick hon ju tag i och försökte med hjälp av den resa sig. Problemet är ju att hon är tyngre än pallen, så till sist fick hon den över sig istället. Såg himla kul ut, fast det tyckte inte hon :) Absolut ingen skada skedd dock.
Moa har börjat stapla leksaker på varandra och har upptäckt att om man håller nåt i handen och sträcker sig får man längre räckvidd :)
I natt var 3:e natten i rad jag låg och hostade 4 timmar i sträck. Så jag har fått halvsitta upp och sova. Igår var det allra värst (under hela dagen), tror inte de gick 5 minuter mellan varje hostattack. I dag är det betyyyydligt bättre, hoppas det fortsätter åt den riktningen. Moa har också åkt på hosta, än så länge inget som är alltför jobbigt. Inte mycket att göra för oss båda än att vila.

1 kommentar:

Emma sa...

Hoppas att du/ni snart blir fria från hostan!
Guud vad söt hon är ert lilla pyre - jag blir så glad över att se hur mysigt ni har det, jag längtar så tills vår kommer :-)