onsdag 10 december 2008

Plugget, here I come

Sökte i höstas en distanskurs, närmare bestämt Idrottspsykologi. Kom ju på det dagen efter sista anmälningsdagen, smarthuvud som jag är. Men det löste sig ju fint ändå, eftersom jag idag fick reda på att jag är antagen. Ska bli superkul och intressant. Ska bli spännande och se hur det känns att plugga, var ju trots allt 4½ år sen sist :)

Idag hände en rolig grej med Moa. Jag satte henne i spjälsängen medan jag skulle bädda rent vår säng (duktig). När jag plötsligt tittar bort mot henne har hon dragit sig fram till kanten, tagit ett rejält grepp och försöker redan resa sig upp på fötterna. Hon kom ju aldrig riktigt upp, men fantastiskt kul att hon ens försöker. Skit i krypandet, vi tar det svåra direkt. Får väl se hur det utvecklar sig, kanske dags att sänka nivån på hennes säng snart.
Hon kan numera ta sig från sittläge till krypläge, men där faller hon ner på mage sen. Sen kämpar hon lite på knä, men blir arg ganska snabbt. Lik mamma där - noll tålamod.

Dagarna går lika snabbt som vanligt. I måndags jobbade jag och var på babysim. Chrille var också med i vattnet och Moa blev nog extra glad för hon sprattlade och plaskade på som aldrig förr. Igår skulle jag tränat, men jag har ju åkt på hosta IGEN. Därför tänkte jag för en gång skull vila och bli riktigt frisk innan nästa träning. Tro det eller ej.
Idag har både mor och dotter varit helt slut. Orkade knappt hålla ögonen öppna imorse, men lite beror på hostmedicinen jag tar. Den innehåller nämligen morfin. Äh jag hade nog varit lika trött ändå. Men vi var iaf inte för trötta för att möta upp Annika för en lunch i stan. Mycke trevligt :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va skoj att du ska plugga!! E det en 15 p kurs eller? I malmö på min skola?? vi har nämligen en sådan kurs där =)

De e väl fortfarande ok att jag passar moa i morgon?!

kramis

Emma sa...

vad kul att du ska plugga :-) Jag började också med en kurs och det var ett bra sätt att se hur det var! Det är riktigt kul att läsa tycker jag. Är det en 15 p kurs?