fredag 26 december 2008

Julfirande

Julen flöt på, dock inte helt smärtfritt. Moa hade så ont i magen på julafton, så hon var inte glad under en stund. Hon va väldigt hård i magen och satt verkligen och kämpade. Ut ville det inte, inte förrän jag skulle byta blöja. Den va med andra ord i vägen. Så några minuter senare var allt frid och fröjd igen, lagom till julklappsutdelningen :) Och Moa fick helt sanslöst mycke, man såg knappt henne för alla paket. Fick massa massa fint: kläder, leksaker, böcker och annat smått och gott. Jag själv hade tydligen också varit snäll :) Så till slut blev det en riktigt lyckad första jul för Moa.





Juldagen innebar för mig, som för många andra, party och utgång. En av få gånger det är riktigt kul att gå ut i Trelleborg. Blev inte riktigt som jag tänkt mig, men jag hade kul och träffade på en massa gamla kompisar. Dock befann jag mig i lägenheten igen vid 01.00. Helt sjukt trött va jag. Men eftersom vi gick till Kristall redan 22.00 för att garanterat komma in så blev det alldeles lagom. Jag slutade väl dricka vid halv tolv, och begränsade alkoholkonsumtionen också. Nog fasiken e man bakfull idag. När jag hinkar i mig dubbelt så mycke (okej där överdrev jag lite grann) brukar jag inte bli de. Nåja, har mest varit trött. Men inte för trött för att promenera med mina föräldrar och åka ut till mormor. Och spela wii fit, som mina föräldrar fick av oss i julklapp :)

Idag har det varit stora framsteg vad gäller Moa och hennes krypande. Nu verkar hon ha fattat hur hon ska göra, så hon är såå nära hela tiden. Men hon kröp faktiskt pyttelite innan :) Snart så.

Imorron bitti ska jag ut och springa. Måste inviga min nya fina mp3-spelare jag fick av Chrille i julklapp :) Sen blir det en tur till Svedala outlet, annars är jag inte särskilt intresserad av nån mellandagsrea. Tycker mest det är jobbigt att trängas, framförallt med Moa. Sparar vi dom pengarna istället :)

1 kommentar:

Jag sa...

Verkar som du haft en superbra jul och att Moa fått en bra start på sitt julfirande ( = överöst av julklappar, rena drömmen ju ;) )
Verkar lite snärjigt att hinna ses detta år, men nästa år kan ju knappast få en bättre start än om vi ses snabbt :) :) :) (jag börjar iofs tentaplugga typ nu, tenta 16 jan, men vi försöker!! Puss