söndag 28 december 2008

Lättroad

Igår va jag väldigt duktig. Dammsugaren och dammtrasan var framme. Julsakerna plockade jag undan. Ja, sån är jag. När julen är över då är den det. Ljusstakarna och stjärnorna samt granen får dock stå kvar ett tag till.

Ja det är egentligen lite roligt hur mycket pengar man (vi) lägger på leksaker till Moa. Hon är väldigt lättroad, så en påse eller sladd räcker. Och oftast är det mycket roligare också :) Är Sally i närheten ser tydligen hennes leksaker mer spännande ut. Igår lyckade faktiskt Moa sno en från Sally och gav henne blick som sa typ haha. Såg ganska kul ut :)
Dammsugaren är tydligen också väldigt rolig. Moa pillade mycket på den, och reste sig sånär när hon höll i den! Och när Chrille idag höll henne i händerna medan hon stod på golvet så stapplade hon några steg framåt. Hon verkar med andra ord ha fattat hur man ska göra :)
Hennes krypande fortsätter utvecklas. Jag kan i princip numera säga att hon kan krypa. Självklart går det lite vingligt och ibland drar hon sig fram med armarna istället. Men annars kryper hon små sträckor i taget.
Dom senaste dagarna har hon ätit middag riktigt ordentligt. Himla skönt. Bara en liten del är 8 månaders puré så hon kan vänja sig vid större bitar. Och hennes förkylning är äntligen borta. Tog bara 1 månad eller nåt. Min är också seg, vill inte ge med sig riktigt.

Snart är det träningsdags, kl 20.00 en söndag är ganska segt. Tack och lov är det inte många söndagar kvar :)

Inga kommentarer: