fredag 19 december 2008

Kondition

Jag började dagen med ett löppass. Ingen lång runda och jag kan inte påstå att det gick jättesnabbt, men målet var att komma ut och röra på mig. Hostan är inte helt borta, men begäret efter att röra på mig blev för stort. Skulle löpträna igår kväll, men jag hann inte mer än 2,5 km innan jag fick sån jädrans håll. Så det räknas knappt. Jag vill inte tappa för mycket nu innan uppbyggnadssäsongen, det är iaf tur att man är lättränad. Får frågan ibland hur jag kan ha så bra kondition, och jag tror den bottnar mycket i min simning. Var ju elitsimmare under några år, med mellan 6-12 pass i veckan. Så slitit för min kondition har jag ju egentligen gjort. Plus att jag är envis och har en ENORM vinnarskalle.
Jag var faktiskt hyfsat duktig på simning ett tag, vid 12-års ålder ca. Lyckades erövra en silvermedalj på Ungdoms-SM på 400 frisim (plus några till i lagkapper). Jag va väl egentligen nåt mellanting - tog mig aldrig till dom största tävlingarna som JSM och SM, men på dom andra mer lokala tävlingarna tog jag hur många medaljer som helst (många guld). Sen kom jag i en svacka som jag aldrig orkade ta mig ur, varav valet att sluta var ganska lätt. Lika glad är jag för det, eftersom fotboll är bland det bästa som finns. Provade faktiskt på det när jag va 12 år, men insåg redan efter några veckor att det var omöjligt att kombinera simningen med nåt annat. Ibland har jag ångrat att jag inte valde fotbollen, kanske hade man kunnat bli nåt. Men samtidigt hade jag kanske inte varit i Höllviken idag, och där jag trivs jag GRYMT BRA och tycker fotbollen är riktigt kul. Det är ju våra val i det förflutna som gör oss till dom vi är idag. Och jag måste säga att jag är himla nöjd :)


Moa har varit lite gnällig några dagar, tror själv det beror på att hon håller på att få tänder. Samtidigt så rinner hennes näsa fortfarande en hel del. Frågan är om det är en envis förkylning eller nån allergi. Hon har hostan kvar, fast den är betydligt bättre. Och petig med maten har hon varit nu ett tag, gick visserligen lite bättre idag. Får se hur hon mår helt enkelt efter julen, annars är BVC bara ett samtal bort. Och hennes krypande, eller försök till det, ser bättre ut.


Försök till att ta sig framåt
Och försök till att resa sig upp

Idag köpte jag dom sista julklapparna :) Är mycket nöjd :)

Inga kommentarer: