torsdag 6 februari 2014

Tidig dag

Idag blev det tidig hemgång från stationen. Deras schema hade ändrats, så då blev vårt också ändrat. Så bla ingen fysträning. Synd, för de hade jag sett fram emot :) Men då kunde jag ta Moa på hemvägen, så fick vi en mysig promenad hem :) Chrille har varit hemma två dagar och vabbat för Tuva nu. Hon har haft lite feber och varit hängig. Verkar ha lite ont i örat också, så vi får se hur natten blir. De senaste två har inte varit tipptopp precis...

Igår fick vi hänga med på dykövningen, riktigt spännande! Ja vi fick självklart inte dyka, men det var kul att se. Jag fick åka med i hävaren också (en lift på ena brandbilen) och på slutet åka ända upp (den går 32m upp i luften). Häftigt :) Har varit mycket teori denna vecka. Lite sömnpiller ibland, men mestadels ändå intressant. Man får en bra inblick i organisationen och i en hel del grejer vi ska gå igenom sen på utbildningen. Ser dock mer fram emot nästa vecka. Då är det hela dygn som gäller! Från 08.00 måndag till 08.00 tisdag samt 08.00 torsdag till 08.00 fredag. Och då har man inget schema utan ska följa lagen (skiften). Mycket spännande :) Kommer ju självklart vara mycket jag inte kan vara med på, men följa med och få en lite bredare syn väger lika tungt för mig så här tidigt i utbildningen :)


1 kommentar:

Jenny P sa...

Trevligt! Då springer vi kanske på varandra... vi har övning torsdagkväll! Minns visserligen inte om det är samövning med heltiden denna omgången...
Ha så kul!