fredag 14 februari 2014

De senaste dagarna

I onsdags var hela familjen lediga tillsammans, så vi tog en halvdag på Busfabriken i Malmö. Knappt nåt folk, så det var riktigt skönt :) Skönt att jag ligger så pass bra på det med skolarbete så att det fanns tid till att göra det också! Igår gick jag nämligen på mitt andra dygn på stationen. Det var ganska lugnt, fick tid till att plugga lite. Hade en utryckning på en trafikolycka, dock inget allvarligt. Ganska hårt fyspass igårkväll och direkt därefter skulle jag ge mig på rullbandstestet. När man ansöker till utbildningen gör man testet på 4,5 km/h med 8 graders lutning och med full utrustning, dvs ca 25 kg extra. Till vår labrapport i skolan ska vi göra det på 5,6 km/h med samma lutning. 1 km extra i timmen är rätt mycket... Förutom fyspass innan så har jag kört två hårda pass både tisdag och onsdag så jag kan säga att rullbandstestet sved rejält i benen. Men jag klarade det :) 
Nu är praktiken slut, vilket jag tycker är himla tråkigt. Har träffat många härliga människor och lärt mig väldigt mycket på denna korta tid. Det bästa är att jag insett att jag valt helt rätt utbildning!

Idag har pusslat för att få ihop dagen på bästa sätt. Tanken var att delta i en övning med dagens skift och sedan gå in och jobba. Tuva har också haft lite ont i örat till och från i ca 1,5 vecka och hade ont tidigt imorse så jag fick klura lite hur jag skulle göra med henne. Men det blev dagis för hon hade inte ont sen. Så jag gav mig iväg till stationen snabbt som tusan för att hinna vara med. Efter frukost skulle dom åka (som är till 9.30), men såklart hade dom åkt iväg tidigare. Tyyypiskt! Men då blev det tidigare in på jobb istället och några extra slantar till plånboken :) 

Vad gäller Tuvas öra så tycker jag det har varit väldigt märkligt. Hon har haft ont till och från, mest på nätterna (har sovit dåligt i 1,5 vecka). Men hon har inte haft ont så pass frekvent att vi känt att vi behövt söka vård. Helgen som gick hade hon knappt ont heller. Men när jag hämtade idag på dagis så höll hon på att pilla i örat och då såg jag en massa var som runnit ut. Så jag antar att det varit en liten öroninflammation ändå. Men det har ju hjälpt med alvedon, så vi hade inte precis behövt gå till läkare ändå. Så jag hoppas hon slipper ha mer ont nu och sover bättre om nätterna :)


(mobilbilder)












Inga kommentarer: