onsdag 26 februari 2014

Revinge

Vilka roliga dagar jag haft dessa två dagar i Revinge! Igår hade vi sjukvårdslektion, en praktiskt sådan. Gick igenom en del grejer och jag tycker det är riktigt intressant. Skolan har en häftig docka som har puls och kan andas, blinka, blöda osv :) Så vi fick olika scenarier där vi skulle tillämpa det praktiska och teoretiska vi lärt oss. Därefter stannade jag kvar på skolan, så hade vi i klassen gemensam fys på kvällen följt av pizza och musikquiz. 
Idag gick vi igenom hydraulverktygen, de verktyg som man klipper upp fordon med, och fick även sätta ihop och känna på dom. Under eftermiddagen hade vi lektion med handsläckare och brand i klädsel. Vi fick då prova släcka eld med olika handsläckare (pulver, skum, koldioxid, vatten) och släcka en brinnande docka (med filt). Utan tvekan en av de roligaste lektionerna hittills :) Jag har riktigt kul på utbildningen och känner verkligen fortfarande att jag valt så rätt!




Inga kommentarer: