lördag 22 februari 2014

Fler läkarbesök och renovering

Det blev en tur till läkaren med Moa och Tuva också. Moa hade ruggigt ont i halsen natten till fredag (mer än vad hon brukar vid en förkylning) så jag tog för säkerhets skull henne till läkaren. Tack och lov var det "bara" förkylning! Och Tuva fick gå för att hennes öra inte riktigt vill sluta att rinna. Tydligen har snor från när hon var förkyld tagit sig upp i örat och sen har det gått hål på trumhinnan, därav rinner det sedan ut. Så hon fick örondroppar hon ska ta i 5 dagar. Jag fick iaf riktigt bra penicillin, så min hals har jag knappt känt av på 3 dagar nu. Skönt! Och eftersom jag inte kunnat träna har det blivit en del plugg och renovering i lägenheten. Det är ju en del som ska göras där :)




Flickornas rum - tapet ska ner och väggarna ska vitmålas, därefter ska en fondvägg tapetseras upp (bilden).



Köket - ner med tapeten i "mathörnan", upp med ny. Nytt kakel och ny fläkt.



Vardagsrummet - Allt ska vitmålas. Här sitter en sån knottrig tapet som jag egentligen vill ha ner, men vi målar bara för tillfället. Likaså i hallen.



Vårt sovrum - tapeten ska ner och allt ska vitmålas, därefter ska en fondvägg tapetseras upp (bilden).

Dessutom ska:
* taken målas
* alla lister och eluttag bytas ut.
* mattan på balkongen bytas (de har rökt där)

Så får vi se hur det blir med badrummet :)



Inga kommentarer: