måndag 3 februari 2014

Första LIA-dagen

Första LIA-dagen är avklarad! Mestadels av morgonen gick till att träffa alla och presentera sig lite, och därefter var det dags för vattenfys på badhuset. Riktigt kul och riktigt tufft! Jag låg långt fram med tanke på min bakgrund, men det var inte bara simning. Mycket dyk och hålla andan, och det har ju inte jag gjort precis sen jag slutade simma för 12 år sen :) Men det gick jättebra! Vi avslutade med stafett, där man skulle dyka i från kanten med en kettlebell och transportera över den till andra sidan (på bredden och djupt vatten), hoppa upp och göra 10 burpees, tillbaka med kettlebellen och upp och göra 5 armhävningar. Därefter körde vi ett varv till, men istället för burpees och armhävningar var det 10 musle ups på kanten (man häver sig upp och ner på kanten) och 10 situps. Det enda jobbiga var att få över kettlebellen. Att ha den i en hand och simma samtidigt som den liksom drar ner en var inte lätt :) Men jag klarade det bra tycker jag iaf :)
Sedan satt det fint med lunch, innan vi fick lite kläder och rundvandring. Räddningschefen bytte några ord med oss sen (var ytterligare en från smo-utbildning samt de nya heltidsanställda) innan vi avslutade med lite info kring funktionsområdena på stationen.
Kan bara konstatera att det känns riktigt bra efter första dagen :)

Inga kommentarer: