fredag 13 december 2013

Snurrar i skallen

Det är så mycket just nu så det snurrar verkligen i skallen. Oftast befinner jag mig i min lilla bubbla av tankar :) Vilket gör att jag ibland inte reagerar på att folk tilltalar mig och att jag glömmer en del saker :):)

En viktig punkt är självklart utbildningen. Ska boka tid till läkarundersökningen idag, om jag kommer fram... Igår satt ansvarig upptagen hela dagen nämligen. Har fått en fet hälsodeklaration att fylla i också, samt att jag ansökt om LIA-plats (praktik). Det känns lite jobbigt att jag kommit så långt ändå eftersom jag fortfarande inte alls är säker på att det kommer bli av. Pga att jag har lite nedsatt syn på ena ögat då. Fast ibland undrar jag om jag har det, eller om det bara är linserna som stör? Kör på glasögon idag och det känns mycket bättre. Ja, det vore självklart trist att falla på det isf, men då är det bara så helt enkelt. Mitt andra val är ju kriminologi och det tycker jag ska bli riktigt kul ifall det nu blir så att jag får välja det istället :) Skönt med en bra backupplan! Det tråkigaste skulle ju vara att jag får vara kvar på jobb till hösten. Jag gillar jobbet och kollegorna, men känner mig verkligen redo att komma vidare.

Allt packande och den kommande flytten snurrar så klart också runt :) Riktigt skönt att vi har nytt boende, men nu ska ju allt packas ner också :)

Och det tredje i skallen är all träning och alla lopp jag väldigt gärna skulle vilja ställa upp i nästa år! En del lopp kräver rätt mycket planering och lite resande och det är svårt med tanke på att Chrille jobbar som han gör. Finns många roliga hinderlopp, vanliga lopp, terränglopp och triathlon. Och sen har jag ju fotbollen också... Frågan är ska man välja nåt eller ska man försöka kombinera lite? Nu kör jag ju på crossfiten också och det är sjukt kul! Det är inget jag måste ta ställning till just nu, men det finns inne i huvudet :) Kan ju inte påstå att det är särskilt billigt att delta i en massa grejer heller :) Jag är hittills anmäld till Toughest i Malmö, Rat Race i England och Göteborgsvarvet 2014. Tänkte avvakta lite grann och se hur spelschemat ser ut. Fast tom jag fattar att man inte kan springa lopp en dag och spela match nästa... :) Ja några gånger det väl an ;)

Något som fick tankarna att skingra sig lite var luciafirandet på dagis idag :)








Inga kommentarer: