torsdag 5 december 2013

Intensiva dagar

Jisses vilken intensiv vecka! Inte många lugna stunder! Förutom det gamla vanliga med jobb och träning har det hänt en del andra grejer. Roliga :)
I förra veckan, närmare bestämt dagen efter vi sagt upp kontraktet på lägenheten, hittade vi en annan lägenhet I FAVORITOMRÅDET! Jag mer eller mindre slängde mig över telefonen för att boka in visning :) Fick en tid redan i måndags, och väl på plats var vi omgående helt överens om att vi ville ha den. Så vi lade utgångspriset på plats, blev överbjudna och fick höja lite innan säljaren valde att sälja till oss :) Detta bestämdes igår och fick snabbt tid till besiktning. Igår kväll redan :) Besiktningen gick bra och redan idag har vi skrivit kontrakt :):) Så jäkla nöjda och aldrig förr tror jag någon blivit så glad för en underkänd besiktning :) Nu fick vi en betydligt billigare lägenhet, även om den inte är i lika fint skick. En gavellägenhet, 3:a på 82,5 kvadratmeter, 3:e våningen med härlig utsikt. Också då i området vi helst vill bo i, kungakvarteren :) Supernära till skolan!
Tillträde är inte förrän den siste februari, så vi får bli inneboende hos mina föräldrar 2 månader. Funkar väl när man vet att det är tidsbegränsat, plus att vi faktiskt sparar en del pengar ;)

Jag har även hunnit med första passet på Crossfit Sydkusten! Blev medlem där förra veckan, och det var riktigt gött! Mycket mjölksyra på slutet, precis sån träning jag älskar! Tror dessutom att det är riktigt bra träning för hinderlopp :)

Det går bra nu! Hoppas det flyter på så ett tag till :) Fast varför kan man inte låta bli att tänka att det borde komma en motgång snart då? Men det är väl bara mänskligt att tänka så :)

1 kommentar:

Jenny sa...

Härligt att du landat på sydkusten hos min släkting Ronja! Kul!
Jag och min man (min man är kusin med Ronja) har inte tid att lägga även där annars hade det varit kul att hänga med!:/
Tiden räcker inte till allt... suck!
Brandmannskalendern brukar säljas på stan under alla advent. Och de brukar även stå ute på lillejulafton om jag inte missminner mig helt... annars ksn man beställa den. Sök efter brandmannskalendern på FB där finnes info om hur!:)