måndag 9 december 2013

Mollusker och ringorm

Idag var jag på BVC med Moa, pga av hennes eksem hon fått. Eksemet är ringorm och sen har hon även fått mollusker. En har hon haft i några år, och häromveckan tittade ytterligare en upp. Och sen eksem ovanpå dom, så i fredags var det mörkrött i hela knävecket. Och sen hade hon några fläckar till på benen, samt en fläck på bröstet. Tuva har tidigare fått salva utskriven när hon hade lite eksem vid 1-års ålder, så jag använde mig av den. Under helgen har det blivit myyyycket bättre, men tog ändå Moa till BVC för att få konstaterat vad det var. Och där visade de sig att jag gjort helt rätt som använt mig av salvan :) Så jag ska fortsätta med den några dagar till, sen kommer det ge med sig helt och hållet. Som tur är har Moa inte lidit särskilt mycket av det, det var en dag som det kliade.


Inga kommentarer: