söndag 8 december 2013

Mållös

Vilken härlig helg det varit! Jag rivstartade lördagen med ett pass på Crossfit Sydkusten och det satt riktigt fint sådär på morgonkvisten. Älskar den sortens träning och det är verkligen härliga människor man umgås med där. Därefter var det tänkt att Tuva skulle simma (Moa ville inte pga eksem), men efter en fika hos mamma och pappa blev det alldeles för stressigt. Så vi åkte ner på stan och shoppade lite grann :) Tjejerna valde själv ut lite kläder dom ville ha. Då blir man påmind om hur stora dom blivit! 
Efter lite hemmamys med pizza och mycket roligheter gjorde jag mig i ordning för årets avslutningsfest (fotbollen). Moa och Tuva var hos mamma och pappa och hjälpte dom att klä granen :)  Och det var på festen jag blev mållös. Det händer sällan ;) Varje år delar tränarna och ledarstaben ut pris till årets mest värdefulla spelare. Jag trodde verkligen inte jag skulle få det priset, men det fick jag! Då blev jag verkligen mållös, för det är i mina ögon ett otroligt fint pris. Fick höra en väldigt väldigt fin motivering också. Det värmde såklart ruggigt mycket! Så inte nog med att vi vann serien, jag har dessutom fått tre priser till (årets back framröstad av lagkamraterna, årets försvarare på fotbollsgalan och nu detta). Vilken härligt fotbollsår! Förutom ett fint pris fick jag ett presentkort på Intersport på 1000kr!!

Dagen har varit lugn. Med tanke på vilken vecka det varit så var det verkligen välbehövligt (träningar, iup-samtal x2, lghvisning, besiktning, kontraktsskrivning, TA-cup tittande, shopping och handling)! Vi har haft det mysigt här hemma innan det var dags för Moas avslutning på fotbollen. Idag skulle föräldrarna vara med och spela match mot barnen :) Tuva satt på min rygg den tiden och jag tror utan tvekan att hon hade roligast av alla :) Så ja, ännu en härlig helg är snart slut och förhoppningsvis går veckan snabbt så att det snart är helg igen :):)  








Inga kommentarer: