söndag 22 december 2013

4:e advent

Det var en härlig start på helgen i fredags! Slutade 11.45 :) Dagis hade stängt och Chrille började 13.00, så det var därför. Hur som haver väldigt skönt! Vi flickor började med att möta upp min kusin för lunch. Hon är hemma över jul från USA och det har liksom blivit en standardgrej att vi ses på Systrar och Böner för fika/lunch och skitsnack. Alltid väldigt trevligt och kul :) Sen blev det ett litet pass på crossfiten, tjejerna var ju med så det fick bli lite som det blev :) Dom sitter ju inte still om man säger så ;) Kvällsmiddag käkade vi sedan på McDonald´s innan vi tillbringade sista kvällen och natten i huset.

I går drog vi igång på fm och flyttade över grejer till mina föräldrar inklusive oss själva :) Fixade i ordning vårt rum under dagen och sedan köpte vi pizza. Medan vi väntade på att pizzorna skulle bli klara sprang jag inom BR och köpte varsin sista julklapp till tjejerna. Skulle.ju.inte! ;) Doktor McStuffins docka till Moa och en leksaksfjärrkontroll till Tuva. Hon älskar fjärrkontroller och telefoner, med musik blir det nog poppis :) Brorsan med sambo var också här, och efter maten spelade vi julklappsspel och provade olika glöggsorter. Mycket roligt! Vi fick även bokat sommarens semester! 10 dagar i Bulgarien väntar i slutet av juni :):)


Tuva pussar tomten :)


Hjortron- och päronglöggen var riktigt goda, delicatoboll och hallonlakritsskalle föll mig inte alls i smaken.


När vi spelade julklappsspelet fick ungarna några tidiga julklappar :)



Tutt-ut! Torrt, jag vet :) En av mammas vinster!


Mina grejer jag fick :)

Idag har vi mer eller mindre tömt huset på grejer. Nu ska det bara städas... :)


De sista julklapparna :)



Inga kommentarer: