fredag 10 augusti 2012

Tuva 14 månader

Hej allesammans!

Idag blir jag 14 månader. Mamma och pappa tycker inte det är riktigt klokt :)

Jag är en riktigt busunge som gillar att pilla på allt. Helst sånt som mamma och pappa inte vill att jag ska pilla på. Jag brukar spana och hoppas att dom mot förmodan ska glömma att stänga grinden till trappan, för det är lajbans att klättra upp för den. Jag är oftast glad och skrattar mycket, lite gnällig kan jag allt bli när jag inte får som jag vill. Eller när maten eller vällingen inte kommer tillräckligt snabbt. Jag älskar nämligen att äta! Storasyster ser jag allra mest upp till, trots att hon gärna brottas med mig.
Jag sover gott om nätterna och vakna tidigt på morgonen har jag aldrig gillat. Det är skönare att sova lite längre ju :) Det vet jag att mamma och pappa också tycker är skönt.

Jag gillar att babbla, och det är mycket babbel men jag kan en del ord också. Får se om jag kan komma ihåg några:
Macka
Äta
Dricka
Mamma
Pappa
Lampa
Moa
Vinka
Hej
Hejdå
Gunga
Kisse
Heja Heja (Jag har hejat jättemycke på Sverige i OS)
Tack
bappa (napp)
Brrum (bil)
Dansa (dadda)
Vill jag ha något pekar jag på det och säger da da :)

Det var lite om mig och mitt liv! Må väl /Tuva

P.S Idag köpte mamma en jättefin regnjacka på Lindex som jag kan ha på dagis. En likadan som storasyster så vi kan matcha lite grann :)

Inga kommentarer: