onsdag 8 augusti 2012

Allmänt

Hu vad trött jag är. Det går inte riktigt ihop att sitta uppe och kolla på OS och sen gå upp 5.30 :) Samt att Moas enivsa hosta vägrar ge med sig trots utskriven medicin. Så det var några veckor sedan man fick sova en hel natt. Inte konstigt att man är trött :) Dessutom flänger vi runt lite överallt. Dels för att kolla in grejer till vår renovering och dels för att hjälpa mamma och pappa att bygga deras trädäck. Eller Chrille hjälper till, jag passar ungarna :) Idag är första kvällen på länge som jag sitter ner och tar det lugnt. Välbehövligt! Nu väntar några relativt tuffa dagar på jobb, och imorgon kväll drar serien igång igen!

Så just nu kollar jag på kvartfinalen mellan Sverige och Danmark. Ser onekligen bra ut  :) OS är verkligen himla kul! Man sitter verkligen och kolla på mer eller mindre alla sporter :)

Sitter och spanar lite efter regnställ till Tuva som hon kan ha på dagis samtidigt. Mindre än en månad tills hon skolas in! Det Moa hade är strl 92, så det blir lite för stort. Tuva är lite mindre än va Moa var. Varsin vinterjacka skulle dom behöva också. Vinteroverall har båda, tror jag! Moas från förra året borde passa och likaså borde den Moa hade i Tuvas ålder passa Tuva. Moa behöver nya vinterskor också. Ska bli skönt när vi båda jobbar igen så vi slipper leva på föräldrapenning iaf :)

Inga kommentarer: