torsdag 30 augusti 2012

Kläder

Det pågår ju, eller har nyligen pågått, en diskussion kring kläderna på flickavdelningen. Den stora flickavdelningen så att säga, och jag har många gånger höjt ögonbrynen när jag sett de utmanande och ickepassande kläderna. Jag har ju tom hittat nåt i Moas storlek som inte varit allför passande nån gång. Ibland ser man flickor under 10 år vara på HM och leta BH! Jag visste inte vad det var när jag var 10... Alla dessa tjejer som sminkar sig i tidig ålder och går runt i högklackade skor. Vilken verklighetförvrängande bild samhället ger. Så jag förstår alla upprörda föräldrar och håller verkligen med om att vissa kläder är väl lite väl för att höra hemma på den avdelningen. Varför ska barn växa upp så fort idag?

Vad tycker ni?

1 kommentar:

Cajsa sa...

Barn ska vara barn!!! Allt de "vuxn" kommer ju tids nog! Barndomen är viktig ä ska vara så lång som de går:)