onsdag 15 augusti 2012

Äntligen!

I november förra året började jag få problem med mitt öra. Det gjorde enormt ont till och från och det ville inte riktigt ge med sig. I januari sökte jag till vårdcentralen och mötte den sämsta läkaren nånsin (vill minnas att jag bloggade om det). Han kollade lite snabbt och där var ingenting, men ändå fick jag örondroppar... Iaf så gick smärtan i örat inte över, utan jag har gått med det till i mitten av juli. Jag har dragit mig för att söka till vårdcentralen igen, dels för att han påstod att det inte var något och dels för "rädslan" att stöta på honom igen. Men jag blev så trött på det. I juli då kom jag till en toppenläkare, som tog mig på allvar och var noga med att jag skulle få den hjälp jag behövde. Fick örondroppar och några råd, detta hjälpte dock inte. Fick penicillin, som inte heller hjälpte. Fick sedan en remiss till öron/näsa/hals och även där stötte jag på en jättetrevlig läkare. Tur att det finns de som tar sitt yrke på allvar och är måna om att patienten ska må bra!
Örat då? Har en infektion i ytterörat och har man väl fått det är det tydligen väldigt segt och långdraget. Fick nya örondroppar med bakteriedödande som jag ska ta några gånger i veckan och några diverse tips. Ska tex inte använda tops och när jag duschar så ska jag använda fettvadd så att det inte kommer in vatten i örat. Det känns redan mycket bättre! Äntligen :)

Inga kommentarer: