onsdag 7 mars 2012

Natten som gick

Jisses vilken natt! Det började redan på kvällen med konstant springande fram och tillbaka mellan vårt sovrum och Tuvas rum för att ge henne nappen. Detta höll i sig till kl 01, sen gav jag upp och tog in henne till oss. Hon sov där en liten stund innan hon började böka runt och fick inte alls nån ro. Tog upp henne och kände mig sådär lagom schysst när jag höll i hennes huvud och fick gett henne näsdroppar. La henne i sin säng, men det var inte populärt. Tog in henne till oss, men det var inte heller populärt. Till slut fick vi ta upp vagnen och där somnade hon rätt gott när näsdropparna började verka. Då var väl klockan 3.30 ungefär och innan dess blev det inte mycket sömn för oss... Där emellan hade Moa också svårt att få ro, dels pga allt runt om men också för att det gjorde ont när hon kissade. Men det fick salvan råda bot på.
7.30 vaknade Tuva, men hon var självklart trött redan vid 9 igen. Övertrött rättare sagt, så det tog en stund att få henne att somna. Nu sussar hon gott och jag hoppas både för hennes och min skull att hon tar sig en ordentlig tupplur nu :) Så idag blir det hemmamys!


Moa är numera nyklippt :) Det blev jag som gjorde det ändå och hon är jättefin i det! Kanske inte jättefint klippt, men inte katastrofalt iaf :) Och hon gillar det, det är ju huvudsaken! Jag ska till frissan på fredag och prova på nåt nytt, det ser jag fram emot :)



2 kommentarer:

Emma sa...

Vad fin hon blev i håret Moa :)

Ida och Kasper sa...

Va hon är lik dig Moa!