fredag 2 mars 2012

Minst två

Såg att det inte bara är den ena tanden som är på väg upp, utan även den brevid. De två nedersta alltså :) Men jag tyckte mig skymta en där uppe också, lite osäker. Får ju inte titta i den bestämda lilla damens mun :) Men allt ska verkligen in i munnen och hon gnäller när hon inte hittar nån leksak som tillfredställer kliandet :)

Var och vägde och mätte henne igår, 69 cm och 8400 g. 49cm och 3000 g vid födseln är verkligen ett minne blott :)
Och de senaste dagarna kör hon krypstilen ala storasyster :) Hon kryper gärna bort och drar lite i byxbenet för att visa att hon vill hålla händer så hon kan gå. Hon går på riktigt bra, och vill gärna släppa men balansen är ju lika med noll :)



Idag har vi utnyttjat det ljuvliga vädret. Provade en ny fin lekplats som ligger en bit hemifrån och på så sätt blev det en promend också :) Just nu flödar godiset här hemma (vi brukar köra på lördagar egentligen), Tuva sover och jag och Moa myser i soffan. SKA lägga mig i tid idag, har blivit alldeles för sent den sista tiden. Sen drömmer jag konstiga drömmar som jag vaknar av, Moa brukar alltid komma in och då ligger hon mer eller mindre på mig, Tuva får man springa in och ge nappen ett par gånger så det blir ju inte precis 8 timmars sammanhängande sömn :) Men jag är glad över att barnen sover riktigt gott när dom inte vaknar till och vi går väldigt sällan upp innan kl 8. Lite lyx faktiskt :)

Inga kommentarer: