tisdag 3 januari 2012

Serviceyrken

Vet ni vad jag inte är speciellt förtjust i? Människor med noll servicekänsla som har just serviceinriktade jobb. Jag tycker det är extremt tråkigt om man tex ska handla nåt och personen i kassan är sur. Riktigt dåligt rent ut sagt! Jag träffar på mycket folk ute i jobbet och är alltid glad och hejar på folk jag träffar. Inte bara för att jag anser att det ska gå till så, utan också för att man trots allt är företagets ansikte utåt.

Snäppet värre är läkare utan servicekänsla. Detta råkade jag ut för förra veckan. Har haft ont i örat till och från i flera veckor nämligen. Sitter i väntrummet när läkaren ropar upp mig. Sen går han iväg så jag får själv leta vilket rum jag ska in i. Han säger inte hej eller nåt när jag kommer in, utan glor bara på mig och säger ja? Så jäkla tråkigt att få det bemötandet hos en läkare. Sen gjorde det inte saken bättre att han var dansk. Inget ont om danskar alltså, absolut inte, men jag förstår verkligen inte danska:) Iaf så tittade han i örat, men såg ingenting. Däremot såg han att det såg svullet ut på utsidan (om jag fattade rätt :)). Han ville inte ge mig nåt till en början, men i nästa andetag så fick jag ändå örondroppar... Nåja, dessa ska jag gå på i en vecka, vilket innebär ett par dagar till. Och det känns absolut bättre :) Men måtte man slippa honom fler gånger, framförallt skulle jag inte vilja hamna hos honom med nån av barnen.
Har ni råkat ut för något i samma kategori?

5 kommentarer:

Sandra sa...

Går du till Centrumkliniken? och fick nån som heter alexander? för isåfall har jag också haft honom, och han SUGER!

Josefine sa...

Se till att du får gå till alla olika läkare på din vårdcentral, och sen väljer du den du tycker är bäst som husläkare...=)

Halajna sa...

vad skoj!! Men dig känner jag ju igen...

sv; tack för tipset;)

Josefine sa...

Åh, förresten. När vi var på en rundresa när vi var på Malta var det bokat gemensam lunch på ett ställe. Till maten ingick en öl eller ett glas vin. Själv ville jag varken ha öl eller vin, utan vatten. Utan kolsyra. Döm om min förvåning när jag fick betala EXTRA för vattnet, för det "ingick inte"!!! Personalen var totalt omedgörliga och stod och SKREK åt oss, det var nämligen inte bara jag som ville dricka vatten. Det slutade tillslut med att reseledaren tog på sig kostnaden för alla som ville dricka vatten istället, och lovade att ta upp det med restaurangen senare... Helt knasigt... Själv jobbar jag med inställningen att gästen alltid har rätt. Även om jag vet att den har totalt fel...

Vi fick även dessertskålar med sorbet både på insidan och utsidan, så jag skulle inte rek. dem restaurangen direkt ...=)

Emma sa...

Jag träffade en otrevlig läkare nu när jag var sjuk som även feldiagnostiserade mig. Min mamma hade samma problem m läkaren o vi framförde våra klagomål o de hade fått in massa på denna hyrläkare. Väldigt bra att man vanligtvis har sin egna vald läkare!